1) Նախագիտելիք
- 01
- 02
- 03
- 04
- 05
-
06
-
-
07
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Երկրի վրա պատահական էակներ կան
- 3) Պատահական էակներն իրենք իրենց մեջ չունեն իրենց գոյության պատճառը
- 4) Պատահական էակների գոյության պատճառը հարկավոր է փնտրել որևէ անհրաժեշտ էակի մեջ, որն ինքն իր մեջ կունենա իր գոյության պատճառը: Այդ անհրաժեշտ էակն Աստված է
- 5) Մի հարց
- 6) Հավելված. – ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ՀՈԳՈՒ ԾԱԳՈՒՄԸ
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Տիեզերքում զմայլելի կարգուկանոն կա, որ մի նպատակի է ձգտում
- 2.1) Կարգուկանոնը նյութական աշխարհում
- 2.2) Նպատակային կարգուկանոնը բուսական աշխարհում
- 2.3) Նպատակային կարգուկանոնը կենդանական աշխարհում
- 2.4) Նպատակային կարգուկանոնը մեր հինգ զգայարաններում և մարմնի տարբեր օրգաններում
- 3) Այս կարգուկանոնը ենթադրում է բարձրագույն իմացականությամբ օժտված Հեղինակի գոյությունը
- 4) Այդ Հեղինակն Աստված է
-
08
- 09
- 10
Ի՞նչ է պատճառը:
Պատճառ ասելով հասկանում ենք այն էակին, որն ուրիշ էակին գոյություն (ծնունդ) է տալիս: Օրինակ, արևը ցերեկվա պատճառն է: Ցերեկն իր գոյության համար պարտական է արևին: Ծառը պտուղի պատճառն է. պտուղն իր գոյությունը ստանում է ծառից և էապես կախված է նրանից:
Պատճառը միշտ առաջ է արդյունքից և տարբերվում է նրանից:
Արդյունքը գոյություն ունենալու համար շատ պատճառների կարիքը կարող է ունենալ: Օրինակ, մարմարի կտորն արձան դառնալու համար քանդակագործի գործունեության կարիքն ունի: Քանդակագործը, նախքան գործիքները ձեռքը վերցնելը, պետք է արձան քանդակելու նպատակ ունենա: Այսպիսով, քանդակագործը, իր գործիքները, իր նպատակը, մարմարի կտորը և նրա ստացած կատարելությունը արձանի առանձին պատճառներն են:
Մեր ապացույցի մեջ պատճառ ասելով հասկանում ենք միայն «արարող պատճառը», որի գործունեությունն անհրաժեշտ է որևէ արդյունք առաջ բերելու համար:
Մի խումբ արարող պատճառներ երկու կերպ կարող են միմյանցից կախյալ լինել. 1) էապես, և 2) պատահականորեն:
«Էապես» իրարից կախյալ են, երբ ստորադաս պատճառը չի կարող որևէ արդյունք առաջ բերել՝ առանց տվյալ պահին մյուս պատճառներից ազդեցություն կրելու: Օրինակ՝ տանձենին, պտուղ տալու համար անմիջականորեն կախված է հողից, ջրից, օդից, արևից:
«Պատահականորեն» իրար ենթակա են, երբ արդյունքը տվյալ պահին մյուս բոլոր պատճառների ազդեցության տակ չէ: Օրինակ՝ հրդեհը պատահականորեն կախված է այն մարդուց, ով լուցկու միջոցով պատճառն է եղել հրդեհի: