ԳԼՈՒԽ Գ. – ԵՐԿՐՈՐԴ ԱՊԱՑՈՒՅՑ. ՄԻՄՅԱՆՑ ԵՆԹԱԿԱ ՊԱՏՃԱՌՆԵՐԻՑ
- 01
- 02
- 03
- 04
- 05
-
06
-
-
07
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Երկրի վրա պատահական էակներ կան
- 3) Պատահական էակներն իրենք իրենց մեջ չունեն իրենց գոյության պատճառը
- 4) Պատահական էակների գոյության պատճառը հարկավոր է փնտրել որևէ անհրաժեշտ էակի մեջ, որն ինքն իր մեջ կունենա իր գոյության պատճառը: Այդ անհրաժեշտ էակն Աստված է
- 5) Մի հարց
- 6) Հավելված. – ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ՀՈԳՈՒ ԾԱԳՈՒՄԸ
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Տիեզերքում զմայլելի կարգուկանոն կա, որ մի նպատակի է ձգտում
- 2.1) Կարգուկանոնը նյութական աշխարհում
- 2.2) Նպատակային կարգուկանոնը բուսական աշխարհում
- 2.3) Նպատակային կարգուկանոնը կենդանական աշխարհում
- 2.4) Նպատակային կարգուկանոնը մեր հինգ զգայարաններում և մարմնի տարբեր օրգաններում
- 3) Այս կարգուկանոնը ենթադրում է բարձրագույն իմացականությամբ օժտված Հեղինակի գոյությունը
- 4) Այդ Հեղինակն Աստված է
-
08
- 09
- 10
«Գիտունը, որ օրինավոր կերպով փորձում է պատճառների շղթաներից վեր բարձրանալ, կանգ է առնում այնտեղ, ուր իր տգիտությունն իրեն տեղեկացնում է, որ հասել է այն խաղաղ մթնոլորտին, ուր աղոթքը մարդկային մտածումի ամենամաքուր ձևն է»[1]:
1) Երկրի վրա իրար ենթակա (իրարից կախյալ) պատճառներ կան:
2) Այս պատճառներից ոչ մեկն իր գործունեության ամբողջական պատճառը չէ:
3) Իրար ենթակա (իրարից կախյալ) պատճառների գոյությունը ենթադրում է իրենց գործունեության առաջին պատճառի գոյությունը, որը կլինի առանց պատճառի, այսինքն՝ Աստված:
Աստծո գոյության առաջին ապացույցը վերցրեցինք էակների «շարժումից» և «փոփոխությունից»:
Երկրորդ ապացույցը կվերցնենք էակների «գործունեությունից», որոնք ինչ-որ արդյունքի հասնելու համար կախում ունեն իրարից:
[1] FICHET, Ֆրանսիայի Գիտությունների ակադեմիայի անդամ, տե՛ս F. LELOTTE, La solution du problème de la vie, Paris 1948, p. 50.