ԳԼՈՒԽ Գ. – ԵՐԿՐՈՐԴ ՃԱՆԱՊԱՐՀ
- 01
- 02
- 03
- 04
- 05
-
06
-
-
07
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Երկրի վրա պատահական էակներ կան
- 3) Պատահական էակներն իրենք իրենց մեջ չունեն իրենց գոյության պատճառը
- 4) Պատահական էակների գոյության պատճառը հարկավոր է փնտրել որևէ անհրաժեշտ էակի մեջ, որն ինքն իր մեջ կունենա իր գոյության պատճառը: Այդ անհրաժեշտ էակն Աստված է
- 5) Մի հարց
- 6) Հավելված. – ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ՀՈԳՈՒ ԾԱԳՈՒՄԸ
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Տիեզերքում զմայլելի կարգուկանոն կա, որ մի նպատակի է ձգտում
- 2.1) Կարգուկանոնը նյութական աշխարհում
- 2.2) Նպատակային կարգուկանոնը բուսական աշխարհում
- 2.3) Նպատակային կարգուկանոնը կենդանական աշխարհում
- 2.4) Նպատակային կարգուկանոնը մեր հինգ զգայարաններում և մարմնի տարբեր օրգաններում
- 3) Այս կարգուկանոնը ենթադրում է բարձրագույն իմացականությամբ օժտված Հեղինակի գոյությունը
- 4) Այդ Հեղինակն Աստված է
-
08
- 09
- 10
«Դու, որ անեղ ես ու անստեղծ, [...]
երկինքը Քեզ բավական չէ,
և երկիրս էլ՝ Քո որպիսությանդ,
որովհետև երկնքից վեր ես Դու
և աշխարհիս ծագերից անդին»[1]:
Սբ. Մեսրոպ Մաշտոց
Երկրորդ ճանապարհով ճանաչում ենք Աստծո այն կատարելությունները, որոնք, նյութի հետ միացած լինելով, միշտ անկատար կերպով են գտնվում արարածների մեջ: Սրանք կոչվում են ժխտողական կատարելություններ, որովհետև Աստծո միջից ժխտում ենք դրանց անկատարությունները և ճիշտ այդ անկատարությունների հակառակը վերագրում ենք Աստծուն:
Օրինակ. նյութական արարածները 1) բաղադրյալ են, տարբեր մասերից են կազմված, 2) շարժուն են, 3) ենթակա են ժամանակին և տարածությանը:
Ընդհակառակն. Աստված 1) պարզ է, 2) անշարժ, 3) հավիտենական և 4) ամենուր:
[1] ՍԲ. ՄԵՍՐՈՊ ՄԱՇՏՈՑ, տե՛ս Բուրվառ Աղօթից, Վենետիկ - Սբ. Ղազար 1955, էջ 191.