4) Աստված անձնավոր էակ է
- 01
- 02
- 03
- 04
- 05
-
06
-
-
07
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Երկրի վրա պատահական էակներ կան
- 3) Պատահական էակներն իրենք իրենց մեջ չունեն իրենց գոյության պատճառը
- 4) Պատահական էակների գոյության պատճառը հարկավոր է փնտրել որևէ անհրաժեշտ էակի մեջ, որն ինքն իր մեջ կունենա իր գոյության պատճառը: Այդ անհրաժեշտ էակն Աստված է
- 5) Մի հարց
- 6) Հավելված. – ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ՀՈԳՈՒ ԾԱԳՈՒՄԸ
-
- 1) Նախագիտելիք
- 2) Տիեզերքում զմայլելի կարգուկանոն կա, որ մի նպատակի է ձգտում
- 2.1) Կարգուկանոնը նյութական աշխարհում
- 2.2) Նպատակային կարգուկանոնը բուսական աշխարհում
- 2.3) Նպատակային կարգուկանոնը կենդանական աշխարհում
- 2.4) Նպատակային կարգուկանոնը մեր հինգ զգայարաններում և մարմնի տարբեր օրգաններում
- 3) Այս կարգուկանոնը ենթադրում է բարձրագույն իմացականությամբ օժտված Հեղինակի գոյությունը
- 4) Այդ Հեղինակն Աստված է
-
08
- 09
- 10
Անձ ասելով՝ ի նկատի ունենք «անհատական և իմացական գոյացություն»:
«Գոյացությունը» (substance) պատահարի հակառակն է:
Պատահարը (accident) այն է, ինչ ինքն իրեն, առանձին գոյություն չունի, այլ՝ միշտ մի որևէ ենթակայի մեջ է. այս ենթական կոչվում է գոյացություն: Օրինակ՝ սպիտակ հաց. սպիտակությունը պատահար է, որն ինքն իրեն առանձին չի կարող գոյություն ունենալ, այլ՝ սուբյեկտի կարիքն ունի որպես հենարան: Իսկ հացն էլ գոյություն է:
«Անհատական» ասելով՝ ի նկատի ունենք ցանկացած գոյացություն, որը լրիվ է, ամբողջական է և ունի իր սեփական գոյությունն ու գործունեությունը, և որն իր գոյատևման մեջ ինքնաբավ է:
«Իմացական» ասելով՝ ի նկատի ունենք այն գոյացությունը, որն օժտված է մտքով և ազատ կամքով:
Եվ ուրեմն, ապացուցելով, պանթեիզմի սխալ ուսմունք լինելը, ապացուցած կլինենք նաև այն, որ Աստված տիեզերքից տարբեր գոյացություն է: Մյուս կողմից գիտենք, որ Աստված օժտված է մտքով ու ազատ կամքով, այսինքն՝ Աստված անձնավոր էակ է:
Ասելով, որ Աստված անձնավոր էակ է, անշուշտ պետք չէ հասկանալ, թե Նա մեր նման մարդկային, նյութական կերպարանք ունի, այլ պարզապես՝ որ անհատական և իմացական էակ է: