բ.1) Մարկոսն անկախ է Մատթեոսից և Ղուկասից
- 01
- 02
-
03
-
- Մարկոսը Հիսուսին տեսե՞լ է, թե՞ ո՛չ
- Երկրորդ Ավետարանը Առաջին և Երկրորդ դարերում տարածում ունեցող գիրք է եղել
- Երկրորդ Ավետարանի հեղինակը Մարկոսն է
- Ներքին փաստեր
- Երկրորդ Ավետարանը գրվել է հեթանոսությունից դարձի եկած քրիստոնյաների համար
- Երկրորդ Ավետարանի նպատակը
- Ե՞րբ է գրվել երկրորդ Ավետարանը
- Որտե՞ղ է գրվել երկրորդ Ավետարանը
- Մարկոսի Ավետարանի լեզուն և ոճը
-
- ա) «Բանավոր ավանդության» վարկած
- բ) Համատես Ավետարանների փոխադարձ կախումնավորության վարկած
- բ.1) Մարկոսն անկախ է Մատթեոսից և Ղուկասից
- բ.2) Մատթեոսն ու Ղուկասը փոխադարձաբար անկախ են
- բ.3) Մարկոսն ու Ղուկասը
- բ.3.1) Բացթողումները
- բ.3.2) Հավելումներ և հպումներ
- բ.3.3) Տեղափոխություններ
- բ.3.4) Կրկնակ նյութերի փաստը
- բ.4) Առարկություն Մարկոսից Ղուկասի ուղղակի կախումնավորության դեմ
- բ.5) Մատթեոսը և Մարկոսը
- բ.6) Եզրակացություն
- գ) Ավետարանների աղբյուրները
- դ) Եզրակացություն
-
- Չորրորդ Ավետարանը հայտնի է եղել Երկրորդ դարի առաջին կեսին
- Չորրորդ Ավետարանի հեղինակը Հովհաննես Առաքյալն է
- Տարակույսներ
- Ա՛յլ առարկություններ
- Լռության առարկությունը
- Մեկ ա՛յլ առարկություն
- Ներքին փաստեր
- Չորրորդ Ավետարանի հեղինակը հրեա է
- Չորրորդ Ավետարանիչն ականատես վկա է
- Չորրորդ Ավետարանի ամբողջականության հարցը
- Չորրորդ Ավետարանի նյութերի հաջորդականության մասին
- Առերևույթ հակասություններ
- Հովհաննես Ավետարանիչը և մյուս երեք Ավետարանները
- Միջավայրի ազդեցությունը չորրորդ Ավետարանի վրա
- Չորրորդ Ավետարանի լեզուն և ոճը
- Որտե՞ղ և ե՞րբ է գրվել չորրորդ Ավետարանը
- Եզրակացություն
-
04
-
05
-
Ավետարանիչների իրարից կախումնավորության հարցի մասին հայտնված կարծիքները կարող ենք երկու գլխավոր մասի բաժանել.
ա) Կան մասնագետներ, որոնց համաձայն՝ Մատթեոսն է առաջին Ավետարանիչը, ումից օգտվել են Մարկոսը և ապա Ղուկասը։
Այս կարծիքի կողմնակիցներն են Յոհանն Հյուգը[1] (1808), Ջոն Չեպմենը[2] (1937), Քրիստոֆեր Բաթլերը[3] (1951), և այլոք։
բ) Իսկ այսօր գիտնականների մեծամասնությունն այն կարծիքին է, թե ամենաառաջին Ավետարանիչը Մարկոսն է։
Եվ հիրավի, Մատթեոսին նվիրված գլխում[4] ներքին փաստերով ցույց տվեցինք, որ Մարկոսի Ավետարանը թվում է ավելի հին է, քան Մատթեոսի մեզ հասած հունարեն խմբագրությունն ու Ղուկասի Ավետարանը։
Որով կարող ենք հաստատել, որ Մարկոսը որևէ ազդեցություն չի կրել մյուս Ավետարաններից։
[1] Յոհանն Լեոնարդ Հյուգ (Johann Leonard Hug, 1765-1846), գերմանացի կաթոլիկ աստվածաբան
[2] Ջոն Չեպմեն (Dom John Chapman, 1865-1933), անգլիացի կաթոլիկ քահանա, Նոր Կտակարանի և հայրաբանության ուսումնասիրող
[3] Քրիստոֆեր Բաթլեր (Christopher Butler, 1902-1986), կաթոլիկ եպիսկոպոս, Բենեդիկտյան Միաբանության անդամ
[4] Տե՛ս «Բազմավեպ», 1970, թիվ 9-10, էջ 252-254.